16 februari

I fredags kom Pernilla och Sandra hit till mitt. vi åt en massa gott och prata exakt om allting mellan himmel och jord.(iaf nästan) De var väldigt skönt att prata ut om allt. De är bra att ha någon att prata me som man litar på så lättar det lite än att ha allting inom sig. nå de var iaf en riktigt lyckad kväll!

Det blev en tidig lördags morgon efter som vi tyckte att vi skulle åka till seinäjoki med tåg! de var faktiskt första gången som jag åkte tåg,tro det eller ej men de var de. och de gick no riktigt bra, förutom att jag var livrädd att byta vagn så jag hoppade över till nästa vagn för den där järn grejjen man skulle gå på litade jag inte riktigt på. Men de var roligt! vi hade även några utländska beundrare på tåget. vi förstod nog inget av vad dom sade dom pratade typ sloveniska lr nått. men de gick förbi vår cupé (staving?) helatiden och knackade på rutan och blinkade åt oss. så vi förstod nog att dom iaf var lite intresserad och charmade oss.
När vi likväl kom fram till seinäjoki gick vi i affärer och shoppade lite smått och gott. Sen blev det mat på de traditionella Hesburger förståss! vi hade så roligt, mittiallt föll pernilla av stolen och efter en halvtimme kom hon på att nej usch vad det där var pinsamt,haha!
på kvällen när vi hade kommit hem började vi kvällen vid Sandras och sen for vi till stan. Där träffade vi mycket trevligt folk. Vi for till mysinge på kaffe och där var det minsann folk,okända och kända! vi satt där ett bra tag och sen for vi och kollade läget i jeppis innan vi for hem.

Madeleine ~ jahapp?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0