18 februari

På söndag hade jag sovmoron! och det var väldigt skönt. De var jätte vackert väder så jag for ut och fotade en massa bilder. De gäller att fota nu så länge vi har snö. När jag kom in igen efter allt fotograferandet hade mamma bakat blåbärs paj, mums. Senare mot eftermiddagen for jag till stallet och red. De är så roligt att rida! bara tänka på det man gör å slänga bort alla tankar.

Ja idag är det måndag och iskolan har vi bara bakat mockarutor hela dagen eftersom vi skall ha barnfest imorgon. Man blev faktiskt trött av att baka hela dagen. men vi får känna oss duktiga iaf!  Jag har faktiskt lite träningsvärk från igår, de trodde jag nog inte att jag skulle få. men jag red faktiskt hårt igår så. Nå nu skulle jag måsta läsa på finska prov eftersom jag kommer att va iskolan hela kvälln imorgon så jag har ingen tid att läsa då. men jag orkar bara inte läsa nu. jag skulle också måsta hitta nånting som jag kan klä ut mej till från astrid lindgrens sagor. eftersom man skall vara utklädd så i morgon på barnfesten. men de är inte så lätt att komma på och hitta nått.

HÄSTMÄNNISKOR! 10 frågor.

Vad har du för färg på dina ridbyxor?
ja har fleir par men di ja hadd igår va blå
Har du ridstövlar eller ridskor?
stövelskaft å ridskor
Vad är din favorit häst för ras?
Ryskt halvblod
Använder du chaps?
njäe it ere ju nu he
Vad har du för storlek på din hjälm?
56 tror ja
Hur högt har du hoppat?
jaadu typ 1m
Hur många priser har du sammanlagt?
ti som ja siir nu så er 18 rosett
Hur bra tycker du ditt stall är från 1-10?
8-9
Är hästar ditt liv?
ein deil åv i :)
inne på ditt rum, syns det att du gillar hästar?
förr jor e no he. men it syns e så mytsi na mejjr :)

madeleine ~ lika barn leka bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0