2 februari

fredags kvällen blev ju inte så "häftig" det blev nog bara en hemma kväll men mamma och pappa! Om jag skall erkänna så var det faktiskt väldigt skönt. Det var precis som då man var mindre man satt hemma med mamma och pappa och sitt fredagsgodis. Men mitt fredags godis hoppade jag över dock. men det blev iallafall en natt med ordentligt med sömn.

lördagen började med att jag steg upp redan klockan tio. Satt och väntade på att pernilla skulle vakna och komma hit, vi skulle nämligen fara ut och skidra. Jo jag vet skidning är en av de värsta sporterna som finns, tycker jag iallafall. Just därför tänkte vi att vi skulle göra det för motion fick man minsann! Inte minns jag att det skulle ha varit sådär tungt att skidra. Men när vi var ute på vår åktur började det förståss snöa, snö flingorna var stora som ett par vantar,det var vitt överallt och man blev jätte blöt! Vi tog paus i en lada med varm oboy och smörgåsar det var väldigt mysigt.

Men förståss när vi är ute i farten skall nånting hända.. Jo det var så att vi skidade vilse. Vi trodde att vi var ute på det vanliga skidspåret här i skogen som alltid finns här på vintern, men nej vi kom ut på en vanlig väg.  Sen när vi skidade en bit kom vi fram till att vi var nånstans i bonäs så vi svängde om och for åt andra hållet. Vi åkte upp och ner för backar in och ut på olika skogsstigar och till sist kom vi nånstans var vi aldrig hade varit förr. Vi trodde att vi var vid esse lr peders.. men nej vi var i fäboda,oijdå. Så när vi en gång var igång så for vi till stallet och hälsade på Mio och vilade våra fötter. Skidskor är värkligen inte nå bekväma skor att ha på sig i flera timmar. Så efter vi hade skidat hem från stallet hade vi rejäla skavsår på helarna..Men vi hade ju varit duktiga iaf!

Resten av dagen chillade vi vid mitt och sen lagade vi varma smörgåsar och åt en massa gott! Sen senare på kvällen fick vi för oss att vi skulle gå ut och leka i snön lr nått. Så vi klädde på oss mycket kläder och tog sparkstöttingen och for ut och sparka. Vi for till pulkkabacken och åkte ner med sparken men det gick inte så bra förståss.. Jo sen sparkade vi bara omkring och Pernilla for hem och jag for och sova. Det var faktiskt en lyckad dag!

madeleine ~ man skall leka så länge man är ung

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0