22 januari

oij va de e längesen jag skrev sist! fy, jag får ju skämmas. men jag får skylla på allt dehär med julen,nyår och skolstarten efter jullovet som har tagit så mycke tid. de börjar vara lite stressigt i skolan nu. prov,uppgifter å uppsatser hit å dit i alla ämen ungefär. man blir ju skoltrött snart! men snart är det sommarlov.. eller snart å snart. de är ju ett tag ännu tills dess. men ser man framimot  något så går tiden mycket snabbare, tycker jag iaf. idag är det redan tisdag och imorgon är det den jobbigaste dagen på hela skolveckan eftersom onsdagens schema består av etik,modersmål,finska och engelska,usch. men iofs är det ju bra att ha de 4 jobbiga ämnena på en dag så är dom andra skoldagarna betydligt lättare och inte så tunga! nu är jag så gott som säker på att jag skall söka in till kosmetolog efter att det här året är slutfört. och annars om jag inte skulle söka in dit så skulle jag ju ha gått ett extra år i onödan.. eller jag höjer ju förståss betyget men jag kunde ju ha sluppit in på någon annan linje eller skola utan att höja det kanske. men kosmetolog tog ju inte in några nya elever förra året så jag var illa tvungen att göra nått "vettigt" ett år. men efter kosmetolog tänkte jag att jag skulle gå den där massör utbildningen som bara är ett år. eftersom jag tycker om att massera och de flesst brukar säga att jag har "massör fingrar". så varför inte? men det visar ju sig om jag orkar de efter de tre åren i yrkes.

jo men nu får jag vell börja avsluta och gå å lägga mig så jag orkar upp imorgon. och jag skall försöka att skriva här lite oftare. de är lätt hänt att man glömmer det men när jag ändå är här och läser några andras bloggar så kan vell jag lika bra ta och skriva ner några rader fasst jag inte är på något skriv humör.

madeleine ~ to know him is to love him

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0