29 januari

oij oij vilken natt. Vaknade inatt av ett jätte brak. Jag blev liv rädd. Det var snön som rasade av taket. De låt som om taket skulle braka in och att några tak balkar hann gå av. Oij usch. Resten av natten kunde jag inte sova. Hade snabba hjärtklappningar resten av natten. Som om jag skulle ha sprungit undan något hemskt kvällen innan. men nu måste jag gå till hälsosystern på nån kontroll.

Jo hälsokontrollen gick nog vell bra. Hade gott ner några kilon. Jess! men jag måste beställa någon tid till en läkare så dom får kolla upp det här med mina mat problem tyckte hälsovårdaren. Så måste vell ringa dit nån daag.
Sen när vi väntade på bussen så blev klockan till och med 20 före 3 och ingen buss syntes till så kom det en buss som bara skulle ta några till jepo men vi sade åt honom att var är vår buss den är ju en halv timme försenad nu. Han ringde å kollade upp det och jo bussen kom  inte för att i högstadiet slutade de redan 12. men hallå ? inte kan dom ju glömma oss sådär bara! dom skulle ju åtminstone ha kunna meddela åt oss att bussen inte kommer via skolan. Men handär busschauffören förde oss till busstationen och där fick vi vänta en timme på express bussen. ååh vad man kan bli led dom där bussarna och busschaufförerna ibland!

Men sen Ikväll kom pernilla hit å vi va lite slut i huvu som vanligt. Lyssnade på gammal musik, dansade, skrattade, pratade, planerade lite smått och åt lite gott. De var väldigt trevligt. Nu väntar jag bara på häljen för imorgon är det redan "lill lödaan" så då är det inte länge kvar till fredag. Jo men nu skall jag gå och ställa mig inför läggdags. Tänkte gå å sova redan eftersom jag är så trött och har en jobbig dag imorgon i skolan som jag måste klara av.

madeleine ~ snälla, snällaa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0