30 januari

så nu är halva skoldagen avklarad. Har haft etik och engelska så nu är det bara finska och modersmål kvar. Efter skolan skall jag bara ta det lungt för imorgon blir det träning! de behövs verkligen. Alltså nuförtiden har det blivit hemskt att gå till skolan eller att gå själv här iskolan. Hur kan man ha i skolan såna som har försöka våldta en och tafsat på flera ? hur kan dom låta såna gå här iskolan ? borde dom inte bli avstängda ? eller.. sej er åsikt.
 
Själv tkr jag ju att det inte känns precis nå tryggt att gå här när man vet vad som just har hänt. och man vet aldrig när det blir sin egen tur. usch jag äcklas av såna där. dom försöker men alla nu. alla går kring och är rädda för dem. och fasst lärare har pratat med dom där invandrarna att dom inte får göra sådär så blir det inte nå bättre. utan dom fortsätter bara. lärarna har uppmana alla att inte prata med dom inte ens sejja hej och om dom kommer och sätter sig bredvid än så skall man genast stiga upp och gå någon annanstans. nej det skall inte få vara såhär i en skola! de är för riskabelt. man skall kunna gå trygg här. nej nu måste jag kolla om vi hade nån finska läxa isf måste jag göra den. men sejj er åsikt om dethäär i skolan. det kan ju verkligen inte vara rätt att ha det såhär.

madeleine ~ man skall kunna gå trygg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0